Independence Day... - Reisverslag uit Richfield, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Independence Day... - Reisverslag uit Richfield, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Independence Day...

Door: Arjan

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, Richfield

Vanochtend aangeschoven bij het ontbijt van ons Days Inn hotel. Dit ontbijt was net zo matig als het hotel. Maar snel over ophouden. Met cornflakes uit een gesloten bakje en daarop een datum in de toekomst kan overigens weinig mis zijn. Daarentegen waren de bagels zo oud dat je er je ramen mee kon ingooien.
Na het ontbijt vertrokken richting Cleveland voor een bezoekje aan de dierentuin, de Cleveland Metro Zoo. Omdat de dierentuin pas om tien uur open zou gaan, dachten we eerst even in downtown naar de “VVV” te gaan. Dit om wat informatie te krijgen over de Independence Day festiviteiten in Cleveland. Helaas niet gevonden. Ook de hotel-juffrouw kon ons al niet helpen. Dus…maar kijken hoe alles gaat lopen.
Om kwart voor 11 waren we in de dierentuin. Wat een prachtige dierentuin en zo groot!! De jongens hebben op een kameel gereden, we hebben een koala gezien, een, jaja, op de kop lopende luiaard, een elephant crossing, geweldig dus. De jongens genoten. Het was wel stikkend heet, zo’n 99 F, dat is dik 37 graden C. Zweten en puffen. Om half 4 hadden we alles gezien en zijn we in de auto gestapt. Airco op stand maximaal en op weg naar downtown Cleveland. Daar aangekomen zijn we naar het Rock and Roll Hall of Fame Museum geweest. Wauw! Allemaal supergave dingen van onze wereldsterren van nu en weleer. Gitaren van Hendrix, the Who etc etc. Een waanzinnig gaaf drumstel van Alex van Halen en nog veel meer kleding, instrumenten, auto’s en andere eigendommen. Zes verdiepingen vol. Daarnaast kon je veel muziek luisteren en films kijken. Een geweldig museum waar ik wel 2 dagen zou kunnen rondkijken. Om een uur of 7 dachten we even de auto te halen en wat te gaan eten. We hadden al besloten dat het eenvoudig moest zijn, Wendy’s of zo. Helaas vonden niks eenvoudigs. Ook wilden we een plek zoeken om het Independence Day vuurwerk te gaan kijken. We hadden al een park uitgezocht, maar helaas nog steeds niks gegeten. We hadden een helder idee. In het museum waar we waren geweest was ook een restaurant en wij konden met onze polsbandjes weer gewoon naar binnen. Dus terug gereden……maar helaas om tien over acht stond er op het bord bij het restaurant: CLOSED. Shit, wat gaan we nu eten? Bij een allervriendelijkste meneer met een hotdog-kraam maar wat gekocht waar we even mee vooruit konden. We hadden ook geen zin meer om helemaal naar het park te rijden voor het vuurwerk, dus achter het museum aan Lake Erie op het gras gaan zitten. Daar zaten al veel locals, dus ons idee was dat daar het vuurwerk ook goed te zien moest zijn. En inderdaad, om 10 uur barstte het los. Superspectaculair vuurwerk. Ook superspectaculaire bliksem, maar gelukkig bleef dat bij ons vandaan. Leuk om dit samen met de locals mee te maken. De jongens vonden het ook erg leuk, maar begonnen wel af te knappen. De warmte eiste zijn tol. Ook vanavond was het nog steeds bijna 30 graden. Om 11 uur zaten we in de auto op weg terug naar het hotel. De jongens keken een kort filmpje achterin (een bioscoop is tenslotte het leukst wanneer het donker is). Eenmaal op de hotelkamer sliepen ze binnen 1 minuut en wij ook bijna.
Een volle dag die af en toe wat anders liep dan gedacht, maar hele gave dingen gedaan.

Groeten uit Richfield

• 06 Juli 2012 - 10:34

Cis:

Hiep pieper de piep! Van harte gefeliciteerd!

Dikke knuf cis & rené

• 11 Juli 2012 - 22:37

Marc:

Lekker go with the flow dag...
    Mooi vuurwerk zo te zien ja...en mooi verlichte stad