Muggen... - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Muggen... - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Muggen...

Door: Arjan

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Fort Myers

Vanochtend met prachtig weer vertrokken uit ons hotel in Chiefland.
Na een ritje van 3 kwartier kwamen we aan bij Homosassa Wildlife State Park. Auto geparkeerd, Visitor Center in en de boot op richting het park. Er werd ons wel op het hart gedrukt dat we ons moesten voorzien van bugspray. We hadden wel deet bij ons, maar toch nog even een spuitbus ter plekke gekocht en ons helemaal ingesprayd. De boottocht was prachtig. We voeren door de swamps. Veel schildpadden en vogels. En heel veel muggen en andere grote insectachtigen… Maar onze spray werkte goed. Ze bleven uit de buurt. Het was intussen iets bewolkter, maar ook nog zon en droog. Temperatuur zo’n 90 F dus behoorlijk warm. In het State Park waren we precies op tijd om het voederen van de zeekoeien te zien. Wat een geweldige beesten. Er is er eentje die al 48 jaar hier is en al ouder dan 50 is. Ook is er een nijlpaard, genaamd Lou, die hier eigenlijk niet meer mag zijn. Dit omdat een nijlpaard geen oorspronkelijke bewoner van deze streek is en in dit park alleen oorspronkelijke dieren mogen zijn. Om dit te omzeilen heeft de burgemeester, in zijn verkiezingsjaar, Lou tot ereburger benoemd en daardoor kan deze hier onbeperkt blijven wonen. Verder hebben ze veel soorten vogels (kraanvogels, flamingo’s, lepelaars, pelikanen etc), poema’s, beren, lynxen en natuurlijk alligators. De jongens vonden het fantastisch en hebben veel foto’s gemaakt. Terug naar het Visitor Center gingen we met het treintje. Het begon op dat moment heel hard te regenen. Neil en Stefanie zaten op de verkeerde plek en regenden zeiknat. Nolan en ik bleven lekker droog… Na nog een paar kaarten en een magneet te hebben gekocht, vertrokken we rond half 1 uit het State Park. Het was erg mooi! En ook de muggen hebben ons met rust gelaten. Een paar hele kleine steekjes maar. Er waren mensen die geen bugspray gebruikten en die zag je aan alle kanten om zich heen slaan.
Na dit bezoek eerst een stuk highway 27 South op, maar dit was te druk en te traag vonden we. Dus al snel richting de Florida Turnpike, de tolweg. Dit schoot lekker op. We waren al snel in St. Petersburg en namen daar de Skyway Bridge. Deze hadden we in 2002 ook al gezien, maar het blijft een indrukwekkende hangbrug. Nog een stuk verder naar het zuiden over Interstate 75. Mooie route langs prachtige begroeiing. Het lijken wel aangelegde tuinen, maar het is natuurlijk. Veel palmen die de zomerse sfeer alleen maar versterken.
Rond 5 uur kwamen we aan in Fort Myers en zijn we eerst wat gaan eten bij Applebee’s. Dit om maximaal de tijd te hebben om te zwemmen. We wisten namelijk dat ons hotel een prachtig zwembad had. We waren om kwart over 6 in het hotel en zijn eigenlijk direct gaan zwemmen en het zwembad was inderdaad erg mooi. Groot, niet teveel chloor (is vaak anders hier in Amerika) en een lekker bubbelbad. Tot na achten blijven zwemmen, zelfs toen het een beetje regende. Heerlijk! Prachtige regenbogen gezien. Ondertussen ook nog even kleren gewassen en deze nu even opvouwen in onze superkamer in het La Quinta Hotel. Nolan is al in slaap gevallen en Neil kijkt Weather Channel.
Morgen naar Sanibel Island. Daar hebben we de hele dag tijd! Hopen dat het goed weer blijft, want er wordt weer wat regen voorspeld. We zullen zien…

Groeten uit Ft. Myers