Nat... - Reisverslag uit Richfield, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Nat... - Reisverslag uit Richfield, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Nat...

Door: Arjan

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Richfield

Vanochtend tijdens het ontbijt nog even kaartjes gekocht voor de Skylon Tower bij de Niagara Falls. Dit op de hotelcomputer gedaan, alleen werkte de printer niet. De ict-knobbel van de hotelbaas werkte ook onvoldoende, dus de kaartjes naar hem gemaild en zo op zijn computer geprint. Het vooraf kopen scheelde ons 10 dollar.
Om half 9 waren we onderweg naar Niagara Falls waar we tegen 10 uur aankwamen. Meteen maar de grens over gegaan naar Canada. Nog wel bij de douane een paar lastige vragen moeten beantwoorden. Die striktheid zijn wij in Europa niet meer gewend. In Canada de auto naast de Skylon Tower geparkeerd. Toen we uitstapten werden we direct nat. Er stond wat wind dus het water van de watervallen zorgde voor een constante nevel. Meteen de toren ingegaan, omdat het nog niet te druk was. Natuurlijk wel weer een bus Japanners precies voor ons… Ze blijven maar voor je voeten lopen…
De lift van de Skylon Tower zit aan de buitenkant, dus een geweldig uitzicht. Bovenin de toren (160 meter) heb je uitzicht over de American Falls, de Bridal Veil Falls en de spectaculaire Horseshoe Falls. Nolan vond het wat eng, dus redelijk vlot weer naar beneden en gaan lopen naar de hoek van de Horseshoe Falls. Wat een watergeweld! Nadat we waren teruggelopen naar de auto de grens weer over terug naar de USA. Dit duurde even, maar gelukkig waren nu de vragen kort en bondig. Aan de USA-kant het Niagara Falls State Park in. Wat een oase van rust! Het zicht op de watervallen is wat minder spectaculair, maar nog steeds supergaaf. Het is minder druk en geen kermis. Alleen een uitspanning met ijs, souvenirs en eten, verder niets. Rustig wat druiven zitten eten op een bankje met uitzicht op de Horseshoe Falls. Dat is toch anders druiven eten! Nog een stukje rondgelopen en voor we naar de auto gingen een ijsje gekocht. Maatje small, maar voor ons een soort XXL-formaat. We waren net begonnen aan het ijsje en er barstte een enorme onweersbui los. Wat een regen! Toen het even wat minder werd gaan rennen naar de auto. Helaas zijn er in de States meer mensen met een witte Dodge Caravan, dus eerst gerend naar de verkeerde auto. Zat een Florida-nummerbord op. Dus extra nat bij de auto aangekomen…. Gelukkig drogen natte kleren op je lijf het snelst, dus redelijk snel droog. Gaan rijden, eerst terug naar Buffalo, New York en daarna via highway 20 richting Pennsylvania. Op een gegeven moment Interstate 90 (de snelweg van Boston naar Seattle) gepakt en dus via Pennsylvania naar Ohio gereden. Vlak voor Cleveland in zuidelijke richting naar ons hotel in Richfield. Ohio heeft over het algemeen een saai landschap maar in de buurt van Cleveland is het erg mooi. Heuvels, bossen, valleien etc. We reden al deels langs Cuyahoga Valley National Park waar we overmorgen een treinreis gaan maken. Dat wordt mooi!
Ons hotel is een hele grote Days Inn and Suites. Behoorlijke vergane glorie. Het binnenzwembad mag niet meer gebruikt worden, maar de jongens hebben gezwommen in het buitenzwembad. Zag er nog prima uit. De kamer is gedateerd maar schoon. De rest van het hotel kun je het beste zoveel mogelijk negeren want dat verdiende de laatste schoonheidsprijs in 1983 zo ongeveer. Maar goed, het bed ligt lekker en de tv heeft een goede ontvangst. Alleen het doucheputje loopt wat langzaam af, dus het douchen zorgt voor een bijna volle badkuip.
Vanavond gaan eten bij Chili’s in Akron. Heerlijk! Fajitas besteld, alleen had Scott, de jongeman van Chili’s ons niet helemaal goed begrepen. Hij dacht dat Stefanie en ik de fajitas wilden delen…maar dat was niet het geval. Toen hij erachter kwam liep net zijn bazin naast hem. Oei oei. Alleen maar verontschuldigingen van hem en zijn bazin. Tot vervelens toe. De letterlijke woorden van de bazin waren: “Did you understood wat he did?” Met andere woorden: “Wat een kluns.” Terwijl Scott er niets aan kon doen. We waren gewoon onduidelijk geweest in onze bestelling. Aan het eind stond er ook nog een min-bedrag voor de service op de rekening. 20% korting! Dit is echt Amerikaans! Heel erg overdreven, dus wij hebben de korting als fooi teruggegeven. Was nog steeds goedkoop want normaal gesproken geef je 10% fooi op het totaalbedrag. Het eten was overigens heerlijk.
Nu lekker op bed liggen en morgen Independence Day in Cleveland. Dat wordt leuk!

Groeten uit Richfield

• 09 Juli 2012 - 06:25

Louk En Jolanda:

WOW

• 11 Juli 2012 - 22:33

MArc:

Blijft prachtig die watervallen...
    En zon hotel is weer helemaal hip...lekker retro