Hieperdepiep... - Reisverslag uit Traverse City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Hieperdepiep... - Reisverslag uit Traverse City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Hieperdepiep...

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, Traverse City

Hoera! Vandaag is Stefanie jarig! 40 jaar!

Vanochtend niet in het hotel ontbeten. We wilden daar zo snel mogelijk weg en dachten onderweg even bij een Denny’s een ontbijtje te scoren. Helaas, normaal gesproken vind je overal een Denny’s, behalve in Michigan. We hebben iets ten noorden van Grand Rapids heerlijk ontbeten bij Filling Station. Een restaurant vol met Amerikaanse nummerborden van alle staten. Leuke sfeer.
Daarvoor al langs het stadje Holland gegaan. Welgeteld 1 trapgeveltje gezien. Verder niks hollands meer. Dit zie je wel in het Windmill Park, maar daar hadden we niet zo’n zin in. De plaatsjes rondom Holland hebben wel bijzondere namen: Zeeland, Overiesel, Borculo, Graafschap etc.
Na het ontbijt vlot doorgereden en gestopt in Reed City, waar we naar de supermarkt zijn gegaan. Daar een doos Mountain Dew, een nieuw piepschuim-koelbox (de oude lekte) en een heerlijke, echt Amerikaanse chocolade-cake verjaardagstaart gekocht. De supermarktmedewerkers vonden het erg bijzonder dat we als Nederlanders in Michigan vakantie aan het vieren waren. Ze heetten ons, zoals alle Amerikanen, van harte welkom. Na Reed City richting Sleeping Bear National Lakershore. In één woord, prachtig! Dit stuk Michigan heeft een prachtig landschap. Heuvels, bossen, groen, het ruikt heerlijk, heel veel blauwsparren en Sleeping Bear is ook erg mooi. Een enorme zandduin met daaromheen prachtige kleinere duinen en het net beschreven landschap. Op een gegeven moment zijn we neergestreken op een strand aan Lake Michigan. De jongens hebben heerlijk gezwommen en we hebben met zijn vieren gesmuld van de verjaardagstaart. Na een tijdje de spullen weer in de auto, zand van de lijven afgepoetst en de Pierce Stocking Scenic Drive gereden. Eerst nog wel even de ontbrekende stempels aan het National Parks Passport van de jongens toegevoegd. De Pierce Stocking Scenic Drive is een mooie route van 7 mijl met als hoogtepunt een stop waarbij je met een korte wandeling boven op de Sleeping Bear Dune staat, een 167 meter hoge duin met een fantastisch uitzicht over Lake Michigan. Na al deze hoogtepunten kwamen we om 7 uur aan in Traverse City en beleefden we een nieuw hoogtepunt. Wat een fantastisch hotel, onze Travelodge! Heerlijk schoon, super vriendelijk en een prachtige omgeving. Ook een mooi zwembad. Stefanie mocht het eten kiezen, dus gaan eten bij het naastgelegen Schelde’s Restaurant. On-Amerikaans aangezien je veel tijd krijgt om te eten. Leek bijna een Nederlands tempo. Het eten was overigens heerlijk. Toen we terugkwamen bij het hotel om half tien zijn de jongens nog lekker gaan zwemmen. Dat wilden ze graag (zwembad is tot 11 uur open). Wij hebben in de ligstoel gehangen. Leuk gesprek met een man uit Wisconsin die ooit in Rotterdam was geweest.
Nu slapen de jongens, ik typ en Stefanie leest.

Een heerlijke verjaardag voor Stefanie!

Groeten uit Traverse City

• 07 Juli 2012 - 09:39

Ivo:

Gefeliciteerd!

• 07 Juli 2012 - 10:35

Cis:

Oké ik was een dag te vroeg.....voor jullie dan hihi

• 09 Juli 2012 - 06:30

Louk En Jolanda:

Een verlate felicitatie voor en met Stefanie....
    Met een verlate verjaardagszoen uit Arnhem

• 11 Juli 2012 - 22:43

Oeps shit sorry, k.u.t. ahum, schaam.....
    voor de vakantie aan je verjaardag gedacht, druk werk nachtdienst...en je 40e verjaardag vergeten...
    Alsnog een dikke vette knuffel en een klapzoen...gefeliciteerd!!!!!