Larry... - Reisverslag uit Munising, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Larry... - Reisverslag uit Munising, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Larry...

Door: Arjan

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Munising

Vanochtend na het ontbijt eerst naar de Walmart. Daar 2 zakken heerlijke kersen gekocht. Traverse City is immers de kersenhoofdstad van de USA.
Daarna langs de baai van Lake Michigan via Charlevoix en Petoskey naar het noorden gereden. Prachtige weg. Veel uitzichtpunten over het meer en mooie dorpen. Prachtig weer. Niet te heet, zo’n 80 F. Bij Mackinaw City over de Mackinac Bridge naar het noordelijkste deel van Michigan. De Mackinac Bridge is een grote hangbrug waar je vier dollar tol voor betaalt. Aan de ene kant van de brug ligt Lake Michigan, aan de andere kant Lake Huron. Aan de overkant direct gestopt op een parkeerplaats met uitzicht op de brug en een zak kersen opgegeten. Na de kersen via een aantal mooie, heel rustige wegen naar de noordkust van Michigan gereden. Wat wonen de mensen in dit gebied ontzettend mooi en wat een ruimte en rust. Een fantastisch stukje USA.
De noordkust van Michigan ligt aan het superblauwe Lake Superior. De grote meren lijken voor ons op een zee. Is ook niet vreemd als je bedenkt dat Lake Superior 350 mijl lang is…. Aan Lake Superior ligt Pictured Rocks National Lakeshore, een onderdeel van de National Park Service, dus mogen we niet missen en hadden we ook niet willen missen. Eerst een duin beklommen waarbij je een prachtig uitzicht hebt over het meer. Naar een waterval gelopen die via 3 etages het water naar beneden stort. Naar het uitzichtpunt gelopen waar je de echte Pictured Rocks kunt zien. Mooie kliffenkust met verschillende kleuren. En tenslotte naar het strand aan Lake Superior, waar de jongens nog even hebben gespetterd. Super park!
Toen we de National Lakeshore uit gingen waren we binnen een kwartier in Munising waar we naar het Terrace Motel gingen om in te checken. Je moest aanbellen en naar binnen lopen. Dat deed ik, alleen er kwam niemand. Nog maar eens geprobeerd, weer niemand. Tot mijn oog viel op een klok, waarop stond dat Larry, de hotelbaas, om kwart over acht terug zou zijn. Het was nu half acht…. Wat nu? De jongens waren al even gaan voetballen en wij dachten erover na om eerst maar wat te gaan eten. Net op dat moment kwam Larry aanrijden. Hij stapte uit, liep naar ons toe en toen dacht ik al, hij verwacht ons niet… Hij verontschuldigde zich direct voor zijn tijdelijke afwezigheid vanwege een begrafenis. Ik liep mee naar binnen, noemde nogmaals mijn naam en hij was verbaasd. Hij had geen reservering van ons. Hij keek in z’n grote boek en ineens begon het Larry te dagen. Hij had ons gisteren verwacht. Had zich gisteren afgevraagd wat er aan de hand was, aangezien we niet waren gekomen. Gelukkig hadden we een mailtje met zijn persoonlijke bevestiging en had hij direct door dat hij een fout had gemaakt in de dag. Hetgeen wat we vooraf over zijn service op internet hadden gelezen, klopte inderdaad. Zijn serviceniveau is heel hoog. Hij zat vol dus hij moest iets gaan regelen. Hij ging rondbellen en binnen 10 minuten had hij een ander hotel voor ons geregeld. Het prachtige Beach Inn Motel aan het meer. Wij betaalden de afgesproken prijs en hij nam de rest voor zijn rekening. Kostte hem een slordige 107 dollar! Maar wat een hotel! Aan het meer met prachtig uitzicht over het water en een eigen, grote tuin aan het meer met barbecues, stoelen en een schommelbank. Relaxen dus. De kamer is om door een ringetje te halen. Bij aankomst kregen we een discountcoupon voor restaurant Dogpatch. Onooglijk aan de buitenkant, maar we lieten ons verrassen. Dat pakte goed uit. Genoten van een heerlijk seafoodbuffet. De jongens genoten ook en we hebben een nieuwe meester-garnalenpeller, genaamd Nolan, leeftijd 7 jaar.
Na het eten nog even op de schommelbank en nu een keuze maken uit de ongeveer 200 TV-zenders. Zal wel weer Weather Channel of honkbal worden. Dit wel nadat de jongens Nascar hebben gekeken.

Groeten uit Munising

• 11 Juli 2012 - 22:45

Marc:

Die 107 dollar heeft hij er zo weer uit...als je ooit weer in de buurt komt ga je hem weer opzoeken...goeie vent die Larry