Keys... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Keys... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Keys...

Door: Arjan

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Florida City

Vanochtend na het ontbijt vanuit Naples Highway 41 op, op weg naar Everglades National Park. Dit schoot lekker op. Mooie route door Big Cypress National Preserve. Nog een alligator op de weg gezien. Deze was aangereden. Op een gegeven moment kwamen we bij roadwork terecht. Dat zorgde voor in totaal wel een half uurtje vertraging. Het weer was tot dan toe goed. Veel zon, wat wolken en erg warm. We zagen wel her en der in de verte wat regenbuien. Rond 1 uur reden we al langs ons hotel in Florida City. Het was te vroeg om in te checken. We wilden eerst naar de Alligator Farm voor een airboat tour. We hadden ons helaas wat verreden en zaten op Highway 1 richting de Keys. Op dat moment namen we het besluit om ons reisschema te wijzigen. Het weer boven de Everglades zag er namelijk er slecht uit. Waarschijnlijk zouden de airboats ook niet varen. Dus we besloten vandaag naar Key West te gaan en morgen naar Everglades National Park. Aan de kant van de Keys zag het weer er namelijk wel goed uit. Het weer was ook goed tot een mijl of 30 voor Key West. Het begon vreselijk te regenen in tegenstelling tot wat de man van het Visitor Center op Key Largo ons beloofd had. Volgens hem zou het vandaag droog blijven. Toch niet dus! Keiharde regen en onweer. Gelukkig al foto´s gemaakt van de prachtige blauwgroene zee. Nu kon je ongeveer 100 meter voor je uit kijken en verder was het een waas. De regen is eigenlijk niet meer opgehouden. Op Key West wilden we even naar de zee, maar dat had geen enkele zin vanwege de regen. We zijn wel naar het Southernmost Point van de USA geweest. Dit herkenden we nog van 10 jaar geleden. Een rood geel zwarte pilaar die het zuidelijkste punt van de USA aanduidt. Hier ben je maar 90 mijl verwijderd van Cuba. Na wat te hebben gefotografeerd de auto geparkeerd in de buurt van de haven. Een stukje gaan lopen en Neil heeft een ketting met een echte haaientand gekocht. Te gek! Verder is Key West eigenlijk één grote souvenirwinkel en, helemaal in de regen, niet zoveel aan. Wel nog even langs Sloppy Joe´s Bar gelopen. Key West lijkt wat opener dan de rest van de USA. Veel mensen met bier op straat en ook wat dames van lichte zeden. Na een kort wandelingetje, met alleen wat lichte regen, weer de auto ingegaan om te kijken of we nog even richting strand konden. Maar helaas, het begon weer keihard te regenen. Dit hield niet meer op, dus het leek ons beter om terug te gaan rijden. O.a. door Bahia Honda State Park, Duck Key, Marathon, Sugarloaf Key en Isla Morada. Op Isla Morada heeft Nolan nog twee prachtige schelpen gekocht. Dat was al de hele dag zijn grote wens. Het was natuurlijk al wat later geworden, dus we wilden wat gaan eten. We zagen een groot reclamebord van Mrs Macs Kitchen. Dat leek ons wel wat. Eénmaal weer op Key Largo kwamen we langs dit restaurant en zagen we het motto: Eat well, laugh often, live long! Dat moest goed zijn en inderdaad, het was heerlijk! Vis gegeten genaamd Mahi Mahi. Geen idee. Op het plaatje was het een lelijke vis, maar hij smaakte erg lekker in de blackened uitvoering. Nog even op internet opzoeken wat het precies voor een vis is. Na de vis nog een stukje Key Lime Pie. De beste van Keys werd beweerd. De jongens hebben ook gesmuld. Wat een te gek restaurant. Een ander restaurant heette Two Meatballs in the Kitchen. Moet ook goed zijn!
Na nog een half uurtje rijden kwamen we aan bij ons Super 8 Motel in Florida City. Hier hadden we in 2002 ook geslapen. Eenvoudig maar prima.
Nu morgen hopen op mooi weer, maar de voorspellingen geven opnieuw regen aan. Morgenochtend om 9 uur staan wij bij de airboat en daarna naar Everglades National Park. Hopen dat het zo lang mogelijk droog blijft.

Groeten uit Florida City

• 18 Juli 2012 - 08:47

Bref:

Duidelijk gevalletje van typisch duits weer, of niet, opa gerard...