Gators... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Gators... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Gators...

Door: Arjan

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Florida City

Na een wat karig ontbijt stonden we vanochtend om 9 uur aan de kassa van de Everglades Alligator Farm. Het was niet goedkoop maar zeer de moeite waard. Het toegangskaartje was inclusief een airboat-ride. We hadden de eerste airboat van 10voor half 10. Geweldig! We zaten voorin en werden al direct gewaarschuwd voor natte voeten. De tocht begon rustig door een kreekje. Wel direct grote schildpadden en alligators gezien. De alligators zaten in de bosjes maar ook voor onze boot. Dit was super! De jongens waren waanzinnig enthousiast. Nadat we de kreek uit waren ging het gas er vol op. We hadden allemaal een grote koptelefoon gekregen tegen de herrie en dat was nodig. Wat een geweld! Op hoge snelheid door de moerassen. Driften en 360 graden acties. Dit laatste zorgde inderdaad voor zeiknatte voeten en broeken, maar goed dat droogt snel genoeg. Na zo’n 25 minuten waren we terug bij de farm en voorzien van een flinke adrenaline boost. Om 10 uur zaten we bij een snake-show. Erg leuk. Helemaal omdat de jongens beiden een slang konden vasthouden. Na deze show een wandelingetje door het park gemaakt. Veel alligators gezien, ook wat krokodillen. Florida is de enige plek op aarde waar alligators én krokodillen naast elkaar leven. De alligators zijn in de meerderheid. Ook hebben ze wat Nijlkrokodillen. Verder een paar grote bakken met baby-alligators, peuter-alligators, kleuter-alligators, basisschool-alligators en puber-alligators. Ook een kaaiman ontbreekt niet. Al deze dieren mag je ook voeren. Dan zie je ineens hoe snel ze kunnen zijn. Na de mooie wandeling zaten we om 11 uur bij de alligator show. Spectaculair! Even in de bek kijken en een paar enge stunts van de showmaster. Ook hier hebben de jongens een jonge alligator kunnen vasthouden. Dat vonden ze superspannend! We hebben ook geleerd wat je moet doen als je op het land wordt achtervolgd door een alligator. Op snelheid win je het namelijk nooit. Je moet zigzaggen. Veel bochten maken. Een alligator kan wel heel hard rechtuit rennen, maar is erg slecht in bochten en ook zijn zicht laat hem dan in de steek. Dat kan je enige redding zijn…
Na nog wat te drinken zijn we net na 12 uur vertrokken richting Everglades National Park. Dat was een mijl of 10 dus we waren er snel. Meteen een trailtje gaan lopen. Was gaaf. Wel was het muggenwaarschuwingsniveau de allerhoogste, dus ons eerst volgespoten met bugspray. Bij de tweede trail door een dichte begroeiing bleek dat Stefanie een paar plekjes was vergeten in te spuiten. Ze werd direct achtervolgd en een paar keer flink gestoken. Grote bulten tot gevolg. De jongens hadden van opa en oma muskietennetjes gekregen en deze bewezen hun dienst. Everglades National Park is prachtig! Moerassen, cipressen, mangrove, poelen etc. Na de stempels te hebben gehaald in het Flamingo Visitor Center ons eerst weer volgespoten en langzaam terug gereden. Bij het Visitor Center was het muggenwaarschuwingsniveau HYSTERICAL!
De weg is in totaal 38 mijl lang. Veel witte reigers en andere vogels onderweg. Nog de Anhinga-trail gelopen. Dit is de allermooiste. Over een boardwalk door begroeiing en over water. Onder ons zagen we alligators. Wauw! Bijzonder om ze in het wild zo dichtbij te zien. Ook een jonge alligator in de zon. En…een knots van een sprinkhaan. Echt wat voor mij. Helemaal als een juffrouw de sprinkhaan probeert aan te raken, deze opspringt en precies voor mijn voeten landt. Aaahhh!
Na deze trail zijn we het park uitgegaan. De jongens vonden het een geweldig dag. We zijn naar de fruitstand Robert Is Here gegaan. Deze herinnerden we ons nog van 10 jaar geleden. We hebben daar toen een super-milkshake gegeten. Nu weer. Stefanie een strawberry/passion shake, ik een strawberry/key lime shake en de jongens beiden een strawberry-smoothie. Erg lekker allemaal.
Aan het eind van de dag nog even langs de Walmart waar Neil wat lego voor zijn vakantiegeld heeft gekocht en Nolan 2 auto´s. Na het eten gaan douchen en nu uitrusten van deze mooie dag. Het weer was trouwens prima. 92 F, dus heel warm. Zon en wat bewolking, maar droog. Wel vochtig dus erg plakkerig, maar dat maakt niet uit.

Morgenochtend op tijd weg en 3 dagen Disney voor de boeg. Wordt weer spektakel!

Groeten uit Florida City

• 25 Juli 2012 - 12:58

Marc:

Dat klinkt als een zeer geslaagd dagje...propvol, leuk en spannend! Top