Beren... - Reisverslag uit Front Royal, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Beren... - Reisverslag uit Front Royal, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Beren...

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Front Royal

Vanochtend om kwart voor 9 vertrokken uit Jonesville, North Carolina. Een half uurtje later passeerden we de staatsgrens en reden we Virginia binnen. Het landschap werd steeds heuvelachtiger en op een gegeven moment reden we echt de Appalachian Mountains in. We kwamen nog langs het Super 8 motel in Roanoke. Grappig, want hier hebben we in 2000 geslapen. Om half 12 uur verlieten we bij Buena Vista, Virginia de snelweg en zijn we de Blue Ridge Parkway opgegaan. Dit is echt één van de mooiste wegen van de USA. Over de toppen van de Appalachian Mountains, prachtige uitzichten, heel erg fraai. De Blue Ridge Parkway is in totaal bijna 500 mijl lang en begint in de Great Smoky Mountains, ook een plek waar we in 2000 waren. De weg eindigt in Front Royal, Virginia. Wij hebben vandaag de laatste 150 mijl gereden. Om half 2 reden we Shenandoah National Park in. Hier wordt de Blue Ridge Parkway de Skyline Drive genoemd. Ontelbare fantastische uitzichtpunten, prachtige begroeiing. Rotsen, bossen, bloemen, mooie vlinders, herten met jongen en BEREN! We hebben 3 zwarte beren gespot. Eén jonkie, een middelgrote en een grote. De eerste stond een meter of 7 van ons af (we bleven in de auto), de tweede stak de weg over en de derde stond een meter of 5 van ons af (we bleven opnieuw in de auto). Wat is het toch geweldig om beren in hun natuurlijke omgeving te zien! We hoopten van tevoren dat het ons hier zou lukken, was ons namelijk in 2000 ook gelukt. De jongens waren super enthousiast. Nolan was meteen met z’n fototoestel in de weer, Neil was zo onder de indruk dat hij vergat te fotograferen. Natuurlijk heeft Stefanie veel foto’s gemaakt en heb ik gefilmd.
Halverwege de Skyline Drive nog 2 korte trailtjes gelopen en in het Visitor Center weer nieuwe stempels in het Passport gescoord. De jongens wilden graag Junior Ranger worden van Shenandoah National Park, maar dit is helaas niet gelukt. Daarvoor moesten ze ook aan twee Ranger Programs meedoen. Daar was geen tijd voor. Nog wel een nieuwe National Park Calendar gekocht, we kregen er een gratis Shenandoah Calendar bij. Mooi toch?
Na de prachtige rit door het laatste national park van deze reis kwamen we om kwart voor 7 aan in Front Royal, Virginia, onze slaapplaats. Eerst gaan eten bij Joe’s Steakhouse. Heel bijzonder. Het was de avond van het Ribs ‘n’ Shrimp Fest. We hebben dus ribs gegeten en kregen er een lading shrimps (garnalen) bij. Het smaakte super We zaten buiten op de patio, heerlijk. Na ons bezoek aan Joe’s Steakhouse naar ons Super 8 Motel om de hoek. Brandschone, prima kamer.

Groeten uit Front Royal

• 26 Juli 2012 - 09:34

Herkenning :

Zo ik ben helemaal bijgelezen! Beetje dom van mij om de hele tijd te zoeken naar de url vsreis2010, en niet te bedenken dat het ook wel eens usareis2010 zou kunnen zijn!
    Wat een avonturen, en wat zitten er veel herkenbare dingen in voor ons - Chicago, de alligaotors, Nashville (hier hadden wij trouwens twee geweldige dagen), Shipshewana, covered bridges....
    Gisteravond op BBC een docu gezien over de Amish, interessant. Mss terug te zien via de Britse uitzending gemist.
    Geniet nog van jullie laatste dagen,
    groet Henk en Jacq

• 28 Juli 2012 - 11:50

Marc:

Kan me voorstellen dat dit indruk heeft gemaakt..ziet er prachtig uit...en dan ook nog bonus met 3 beren

• 29 Juli 2012 - 12:03

Ivo:

3 beren, klein, middel en groot.
    Ik mis iemand, maar wie?

• 29 Juli 2012 - 12:03

Ivo:

3 beren, klein, middel en groot.
    Ik mis iemand, maar wie?