Stank... - Reisverslag uit Racine, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Stank... - Reisverslag uit Racine, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Stank...

Door: Arjan

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, Racine

Vanochtend eerst de Munising Falls bezocht. Dit is een waterval niet ver van ons hotel waar het water 20 meter naar beneden valt. Mooi wandelingetje er naar toe. Deze waterval is onderdeel van Pictured Rocks National Lakeshore. Nog 2 ontbrekende stempels gescoord en een magneet gekocht. De jongens hebben beiden een knuffel gekocht.
Na het bezoek aan de waterval onderweg gegaan naar Wisconsin. Een nieuwe staat voor ons. Een groot deel van de tocht ging langs Lake Michigan. Op een gegeven wilden we even stoppen en kwamen we langs een parkeerplaats aan het meer met wat speeltoestellen. De jongens hebben heerlijk gespeeld. Ook hier weer een prachtig uitzicht over het meer.
Bij de stad Marinette hebben we Michigan verruild voor Wisconsin. Intussen de klok een uur terug gezet vanwege een nieuwe tijdzone. In Wisconsin een stuk Interstate 43 gereden. Dit was niet gemakkelijk. Veel roadwork en daardoor bijna een uur in de file gestaan richting Milwaukee. Zonde van de tijd en het gewonnen uur waren we dus alweer kwijt… Het was natuurlijk zondag, dus in Milwaukee was het rustig. Het is opvallend hoeveel Amerikanen hun vrije tijd in parken doorbrengen. Veel groepen mensen aan het relaxen in de parken. Gezellig sfeertje. Milwaukee lijkt een gemoedelijke, leuke stad. Mooie skyline en prachtige ligging aan Lake Michigan. Ons hotel is in Racine net onder Milwaukee maar ik wilde graag eerst nog naar het Alpine Valley Music Theatre in East Troy, Wisconsin. Dit is de plek waar Stevie Ray Vaughan zijn laatste optreden heeft gegeven. Bij vertrek van dat optreden is zijn helikopter te pletter gevlogen tegen een berg achter het muziektheater. Na 20 minuten over de snelweg kwamen we aan bij Alpine Valley. Bijzonder! De hekken waren dicht, maar ik kon er lopend langs. Het is een enorm terrein, dus ik moest even doorstappen en het was behoorlijk warm. Maar… ik heb het gezien. Achter het podium zie je de skipiste oprijzen waar de helikopter tegenaan is gevlogen… Het was trouwens een enorme bende op het terrein, omdat er gisteravond een optreden van de Dave Matthews Band had plaatsgevonden en er nog niet was opgeruimd. Een ontzettend te gekke plek om geweest te zijn en hier zou ik nog wel eens een optreden willen meemaken! Of beter nog, zelf spelen!
Vanuit Alpine Valley reden we terug richting Lake Michigan om naar ons Days Inn hotel te gaan. Prachtige weg door de landerijen van Wisconsin. Enorme boerderijen in een groen heuvelachtig landschap. Op een gegeven moment werden we opgehouden door een tractor die veel bruine troep achterliet op het wegdek. Wij dachten dat het modder was, maar toen we inhaalden bleek het een onvervalste strontkar te zijn. In Nederland stoppen we het netjes in een gesloten tank, maar hier wordt het op een platte kar gegooid en valt de helft er onderweg af. Je wilt niet weten hoe het rook toen we de tractor inhaalden. Wat een stank!! En…. Omdat we natuurlijk al een tijdje achter de tractor hadden gereden en de afgevallen ‘modder’ lekker aan onze auto was gaan kleven, stinkt onze auto nu nog steeds. De hele weg naar het hotel hebben we stront geroken. We stopten nog even om te eten bij een Mexicaans restaurant, stapten uit, wat een lucht! Aankomende bij het hotel, precies hetzelfde. Misschien toch even naar de wasstraat om de wielkasten een beetje schoon te spuiten.
Ons Days Inn hotel in Racine is prachtig. Enorme kamer met bankstel. Nog lekker met de jongens gezwommen in het mooie binnenzwembad.
Morgen anderhalf uur rijden en dan….Chicago!!

Groeten uit Racine