Epcot... - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Epcot... - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Epcot...

Door: Arjan

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vanochtend niet in het hotel ontbeten, maar ontbijt gehaald bij de Walmart. Wel in het hotel koffie meegenomen. Deze was namelijk on-Amerikaans goed. Het was toevallig ook nog Douwe Egberts. Zou dat het zijn?
Na een paar uurtjes over Florida’s Turnpike (tolweg) kwamen we om 1 uur aan op de parkeerplaats van Disney’s Epcot. Het was weer super warm, 95 F. Op de parkeerplaats de rugzak in orde gemaakt en met de tram naar de ingang. Bij de kassa dachten we even snel ons voucher om te wisselen alleen troffen we een bijzonder praatgrage medewerkster. Haar verhaal ontstond toen ze doorkreeg dat we Nederlanders waren. Zij was namelijk een keer in Nederland geweest en was er vol van. Ze was verbaasd dat we echt tulpen en windmolens hadden en dat alles zo dicht bij elkaar lag. Eigenlijk was het een ontzettend leuk mens! Na dit gesprek Epcot in. Met een suffe attractie over bloemen en plantjes begonnen en een Fastpass gehaald voor Soarin’. Met een Fastpass kun je je op gezette tijden melden bij een attractie en hoef je niet in de rij. Je kunt om de 2 uur een Fastpass halen.
Epcot heeft niet zo heel veel attracties maar ze zijn wel leuk. Een spectaculaire was Mission Space. Je wordt met z’n vieren in een ruimtecapsule gezet en afgeschoten naar Mars. Veel G-krachten maar te gek. De jongens en Stefanie voelden zich prima na de ruimtereis maar ik was wat wankel en gaperig. Dit ging gelukkig snel weer over. We zijn in Mission Earth geweest (de grote Epcot-bol), een Nemo-onderwaterwereld etc etc. Helaas was Testtrack, de racebaan, vanwege onderhoud dicht. De landenpaviljoens zijn gaaf. We hebben gegeten in China. Beef met rijst en noodles. De jongens hadden kip met rijst. Ook nog loempia’s. Bij het USA-paviljoen trad een te gekke Lynyrd Skynyrd tribute-band op. Tijdje zitten kijken maar op een gegeven moment moesten we opstappen vanwege onze Fastpass voor Soarin’. Dit was nadat we nog net even een stukje Sweet Home Alabama hadden gehoord. Soarin’ is gaaf. Je vliegt door San Francisco, Los Angeles, San Diego, Napa Valley etc. Door Soarin’ misten we wel het vuurwerk. Helaas…morgen dan maar in Magic Kingdom. Voordat we het park uit gingen de jongens nog even op de foto met Mickey, Pluto, Minnie, Donald en Goofy. Ikzelf met held Donald.
Het onweer dreigde maar is niet gekomen. Het bleef warm. De jongens waren kapot en liggen nu te slapen. Wij zelf ook niet echt fit meer.
Morgen om 9 uur in Magic Kingdom en dat is tot 11 uur 's avonds open. Wordt een heftige dag…

Groeten uit Disney

• 25 Juli 2012 - 13:01