Rustig... - Reisverslag uit Tell City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Rustig... - Reisverslag uit Tell City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Rustig...

Door: Arjan

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tell City

Vandaag een rustige dag. Vanochtend eerst uitgebreid ontbeten in onze Best Western Saint Louis Inn. Eieren, sausage, hashbrowns, cereals, yoghurt, toast etc. Was lekker.
We zijn via downtown St. Louis weer richting Illinois gereden. Dus nog even de Gateway Arch gezien. Brug over en weer in Illinois. Interstate 64 East is erg rustig dus lekker doorrijden. Wel even een sanitaire stop en ondertussen koude drankjes uit onze nieuwe cooler gehaald. Na 2 gesneuvelde foamen exemplaren hebben we gisteren een onvervalste, blauwe Amerikaanse cooler van het merk Playmate gekocht. Een formaat die in het niet valt bij de mega-formaten op wielen van de Amerikaanse families. Nu moet ie nog in de tas mee naar huis, maar dat gaat lukken.
Om 12 uur passeerden we de staatsgrens met Indiana. Nog 55 mijl over de Interstate en dan de afslag richting Lincoln Boyhood National Memorial. Nolan heeft onderweg, met hulp van ons allen, weer nieuwe nummerborden gescoord. Hij zit nu boven de 30 staten!
Om 1 uur kwamen we aan bij Lincoln Boyhood National Memorial. Dit is de plek waar Abraham Lincoln in zijn jeugd 14 jaar heeft gewoond. Mooie historie. Ze hebben de farm van zijn vader nagebouwd en zijn moeder en andere familieleden liggen hier begraven. We hebben hier een trailtje gelopen. Was erg warm, maar je liep hoofdzakelijk door het bos, dus het was uit te houden. In de cabin geweest waar ze met z’n achten in woonden. Verder was er een smid aan het werk die een ketting maakte met hamer en aambeeld. De jongens vonden het geweldig. Wij ook. Na het uurtje hielden we het voor gezien en zijn we via de Ohio River Scenic Byway naar Tell City, Indiana gereden. Ons hotel al gezien, maar eerst naar de Walmart. Daar wat secondenlijm, nodig voor een ongelukje met de plastic Willis Tower, gekocht en wat salades. Ook hadden we water nodig en de aardbeien waren goedkoop, dus ook maar meegenomen. Voor $ 3,98 een onvervalst USA t-shirt gekocht. Daarna naar het hotel. Een Days Inn van een matige kwaliteit. We kregen eerst een kamer die rook naar een donkerbruine kroeg. Dus maar weer naar de receptie. Nieuwe kamer rook wel fris. Klein, gedateerd, maar wel schoon. De jongens hebben 2 uur gezwommen in het overigens prima zwembad. Lekker gegeten bij een Mexicaans restaurant naast ons. Mensen waren zo goed als niet te verstaan, spraken nauwelijks Engels. Erg authentiek zeg maar.
Na het eten lekker op bed gaan liggen en dragracen gaan kijken met de jongens. Toch vielen ze snel in slaap. De airco draait op volle toeren, maar voldoet maar net. Daar is het beste ook vanaf. Het valt ons op dat de Days Inn hotels minder goed zijn geworden…

Het was dus een rustige dag om een beetje bij te komen. Dat is gelukt! Morgen weer vol aan de bak met om kwart over 11 de 2 uur lange Historic Tour door de grotten van Mammoth Cave National Park in Kentucky, een nieuwe staat voor ons.

Groeten uit Tell City

• 13 Juli 2012 - 09:23

Marc:

Way to go Nolan....waar vind je die dan...zo langs de weg? Of haal je ze stiekem van de auto's af ;-)