Rustig... - Reisverslag uit Mount Pleasant, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Rustig... - Reisverslag uit Mount Pleasant, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Rustig...

23 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mount Pleasant

Vanochtend na een prima hotelontbijtje onderweg gegaan voor een rustige dag. Na al het Disney en Space geweld was dat wel weer eens lekker. We zijn via de A1A langs de kust naar het uiterste noordoost-puntje van Florida gereden. De stranden zijn er prachtig wit met heel fijn zand. Onderweg kwamen we nog een pontje tegen die we moesten nemen. Veel pelikanen om ons heen. Leuk!
Op een gegeven moment Interstate 95 North gepakt en na een aantal mijlen op deze weg reden we voor de tweede keer deze reis Georgia binnen. Alleen nu aan de kant van de Atlantische Oceaan. Heel veel swamps, warmte en vochtigheid. Het landschap is erg mooi. Je rijdt continu tussen palmen en moerassen. In de middag kwamen we aan in Savannah, Georgia. Een prachtige stad met veel historische gebouwen. Eerst naar het Visitor Center om een kaart van de binnenstad te halen en meteen een parkeerkaartje gekocht waarmee je overal mag parkeren. Zeven dollar is natuurlijk een schijntje. We wisten dat de film Forrest Gump hier is opgenomen dus direct gevraagd waar Tom Hanks op het bankje zat aan het begin van de film. Het bleek Chippewa Square te zijn. Chippewa Square is een parkje dat op een kruising is aangelegd. Dit is op 24 kruisingen in het Historic District gedaan. Het bankje van Tom Hanks was er trouwens alleen voor de film neergezet en staat dus niet echt in het parkje. We zijn er natuurlijk wel naartoe gereden en hebben de plek gezien waar het is opgenomen. Het bankje staat in een museum, waar we verder geen interesse in hadden. Alleen toevallig was er een grote kier en wat zagen we daar: Het echte Tom Hanks-bankje. Leuk toch?
Na dit alles zijn we naar River Street gegaan. Deze straat aan de oever van de Savannah River staat vol met oude pakhuizen. In de pakhuizen bevinden zich souvenirwinkels, restaurants, snoepwinkels etc. Er is veel live-muziek te horen. We zijn op een terras op een eerste verdieping gaan zitten en hebben een salade gegeten. Erg leuke ambiance. Hierna via de trappetjes en bruggetjes achter de pakhuizen teruggegaan naar de auto. Wat opvallend is, is dat de treden van de trappen enorm hoog zijn. Goed uitkijken om er niet vanaf te donderen.
Savannah is prachtig, maar erg op toeristen gericht wat het authentieke niet altijd ten goede komt.
Rond half 4 zijn we weer onderweg gegaan en om kwart voor 6 kwamen we aan bij de Converse-outlet in Charleston, South Carolina. Daar wilden we heen en we hebben All Star-gympen aangeschaft. Via de noordkant van Charleston naar ons hotel, een prima Rodeway Inn. We hadden geen trek dus de jongens zijn lekker gaan zwemmen en wij hebben naast het zwembad gezeten en ondertussen de was gedaan en gedroogd. Terug op de kamer wat Noodle-soep in de magnetron en de jongens wat macaroni met kaas. We hadden geen zin verder.
De was opgevouwen, we gaan het nu wel redden tot we thuis zijn en lekker voor de buis hangen. De jongens slapen al…

Groeten uit Charleston